99 питань та відповідей про наукову роботу студентів-культурологів
Острог, 2014

Детальніше...



ostrog


Диплом переможця в конкурсі ПРООН на створення кафедри гендерних досліджень

Релігійна комунікація має складну структуру, вона пов’язана із релігійними традиціями та канонами і повинна відповідати вимогам часу. Вона трансформується під впливом технічних засобів передачі інформації: преси, радіо, телебачення, Інтернету, нових медіа. Прояви релігійності стають більш варіативними, а світська та релігійна комунікація зближуються. Релігійна комунікація стає мережевою та охоплює усі аспекти суспільного та приватного життя. В офіційній комунікації релігійні мас-медіа виявляють себе органічно, є швидкими та надійними способами масового поширення інформації, а в екзистенційній комунікації, що є суто релігійною, – молитві, сповіді, одкровенні – не усі мас-медіа можна адекватно застосувати. Сучасні релігійні мас-медіа активно взаємодіють між собою і створюють своєрідний симбіоз, який допомагає посилити вплив масової комунікації на конкретну людину. Найбільш близькими до суті релігійної комунікації є нові медіа, особливо соціальні мережі, оскільки мають діалогічно-масовий характер. Найбільш закритими до взаємодії з іншими мас-медіа залишаються радіо та преса. Вони зберігають свої комунікативні традиції та є продовженням класичної релігійної комунікації, оскільки ґрунтуються на усному чи писаному слові. Телевізійний релігійний дискурс пропонує масове охоплення аудиторії, потребу в уніфікації комунікації. Використання цифрових медіа руйнує просторові, соціальні і релігійні межі між людьми.

Завантажити

У статті розкриваються особливості використання в масовій релігійній комунікації нових медіа (соціальних мереж, блогів, суспільного Інтернет-телебачення). Аналізується відповідність діяльності нових медіа ритуальній моделі масової комунікації. Методологічною основою дослідження є ритуальна модель комунікації розроблена Джеймсом Кері. У ній комунікативний зв’язок пов’язаний з такими поняттями, як «обмін», «участь», «асоціація», «спілкування» та «володіння спільною вірою». Ця комунікація спрямована не на розширення повідомлень у просторі, а на підтримку суспільства в часі; не на акт передачі інформації, а на презентацію спільних вірувань. Релігійна комунікація у нових медіа орієнтована на створення спільного світогляду, можливість приватної та групової релігійної комунікації, публічну демонстрацію релігійних переконань. Вона набуває діалогічно-масового характеру.

Завантажити

  • Наталка Стратонова (Ветвінська)

    старший викладач кафедри філософії НУВГП, викладач-сумісник кафедри культурології та філософії НаУОА

    Рік випуску: 2001

    «Вибираючи культурологію з-поміж запропонованих на той час спеціальностей, керувалась перш за все тим, що нічого про культурологію як науку не знала. Допитливість не підвела, і жодного разу, ні під час навчання, та, навіть, протягом всього періоду після закінчення Альма Матер, не шкодувала про свій вибір».



Відео про культурологію в НаУОА, створене студентами під час вивчення курсу "Семіотика екранного мистецтва"