99 питань та відповідей про наукову роботу студентів-культурологів
Острог, 2014

Детальніше...



ostrog


Диплом переможця в конкурсі ПРООН на створення кафедри гендерних досліджень

Значне місце у трансформації існуючої системи ґендерних відносин, формуванні егалітарної свідомості молодого покоління належить освіті. Саме освіта як один із найважливіших соціальних інститутів, що виконують функції передачі та поширення знань, умінь, цінностей і норм від одного покоління до іншого через інтеграцію ґендерних підходів у навчальний процес, спроможна закласти основи для становлення суспільної ґендерної культури [12].

Формування ґендеру значною мірою пов’язане з отриманням ґендерної освіти. Усунення існуючих стереотипних уявлень про підлегле положення жінок і домінування чоловіків є одним із постулатів ґендерного виховання, головним призначенням якого є формування активної життєвої позиції членів суспільства щодо забезпечення ґендерної рівноправності.

Детальніше...

В ХІХ – на початку ХХ століття завдяки історичним наукам проблема філософського обгрунтування гуманітарного знання набуває нового звучання. Термін “теорія пізнання”, що широко тут застосовується, виникає в поґегелівську епоху. “...ХІХ сторіччя, – пише Г.-Ґ. Ґадамер, – стало сторіччям теорії пізнання, бо з розпадом ґегелівської філософії зруйнувалась самоочевидна відповідність логосу й буття” [1, 207]. Актуальності набуває шукання можливості перетворення історичного досвіду на науку, що прагне передусім відповісти на питання: яким чином людський дух може пізнати історію?

Слід зауважити, що, вживаючи термін “теорія історичного пізнання” у даному контексті, маємо на увазі дещо більше, ніж просто методологія, хоча сфери значення обох понять значною мірою перетинаються. Йдеться скоріше про розбудову та обгрунтування філософської основи історичної науки (а разом з нею і цілої системи гуманітарного знання), які ми можемо спостерігати в герменевтиці початку ХХ століття.

Детальніше...

  • Василь Панасюк

    Острозька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3
    лаборант

    Рік випуску: 2010

    При вступі в академію на спеціальність «Культурологія», я навіть не знав, що це таке. Але протягом навчання зрозумів, що культура – це моє! Тому, що я зустрів тут багато друзів, з якими провів найкращі роки життя, чудових викладачів, які сприяли моєму інтелектуальному росту! Отож, дякую ОА і кафедрі «Культурології та філософії» за безцінні роки!!!



Відео про культурологію в НаУОА, створене студентами під час вивчення курсу "Семіотика екранного мистецтва"