99 питань та відповідей про наукову роботу студентів-культурологів
Острог, 2014

Детальніше...



ostrog


Диплом переможця в конкурсі ПРООН на створення кафедри гендерних досліджень

Задекларований Україною європейський вибір, тою чи іншою мірою визначає як її внутрішні соціокультурні трансформації так і вектори зовнішньої політики. У своїй дійсності здійснення цього вибору, постає як масштабна і багатогранна задача, вирішення якої залежить не лише від політичної волі та послідовності слідування вказівкам євроструктур, але й від усвідомлення її соціокультурного виміру. Справа в тому, що вся євроінтеграційна діяльність України переважно розгортається в політичній, правовій та економічній площинах, культурна ж складова цього процесу залишається, значною мірою, в тіні.

Не завжди береться до уваги той факт, що будь-які соціально-політичні дії розгортаються в конкретно-наявних, а не бажаних культурних контекстах. Як зазначає професор Кембріджського університету Л.Грінфельд «кожний соціальний лад  (тобто, передовсім, структура суспільства) є матеріалізацією або об’єктивізацією, за своїм образом, тих хто бере участь в ньому» [3, 18].

Детальніше...

Значне місце у трансформації існуючої системи ґендерних відносин, формуванні егалітарної свідомості молодого покоління належить освіті. Саме освіта як один із найважливіших соціальних інститутів, що виконують функції передачі та поширення знань, умінь, цінностей і норм від одного покоління до іншого через інтеграцію ґендерних підходів у навчальний процес, спроможна закласти основи для становлення суспільної ґендерної культури [12].

Формування ґендеру значною мірою пов’язане з отриманням ґендерної освіти. Усунення існуючих стереотипних уявлень про підлегле положення жінок і домінування чоловіків є одним із постулатів ґендерного виховання, головним призначенням якого є формування активної життєвої позиції членів суспільства щодо забезпечення ґендерної рівноправності.

Детальніше...

  • Наталка Стратонова (Ветвінська)

    старший викладач кафедри філософії НУВГП, викладач-сумісник кафедри культурології та філософії НаУОА

    Рік випуску: 2001

    «Вибираючи культурологію з-поміж запропонованих на той час спеціальностей, керувалась перш за все тим, що нічого про культурологію як науку не знала. Допитливість не підвела, і жодного разу, ні під час навчання, та, навіть, протягом всього періоду після закінчення Альма Матер, не шкодувала про свій вибір».



Відео про культурологію в НаУОА, створене студентами під час вивчення курсу "Семіотика екранного мистецтва"