Статті:

Творчість англійської письменниці Айріс Мердок (Iris Murdoch) є прикладом наполегливої праці і безперервної роботи над собою. Попри різномаїтість текстів автора, в них можна підкреслити низку спільних особливостей і навіть певну загальну ідею, яка експлікується із одного твору в інший. Хоча цю ідею важко вловити в межах смислових чи символічних конотаціях, та виокремити її підгрунтя цілком можливо. Зважаючи на історичні факти можна стверджувати про те, що платформою для еволюції художнього мислення Айріс Мердок був філософський дискурс. Саме з нього розгортаються основні мотиви та ідеї творчості англійської письменниці. Перше, що спадає на думку при акцентуванні на філософський дискурс це те, яким чином вплинув фах Айріс Мердок на її творчий метод. Питання стоїть не в тому, як філософи читають художні твори, а як вони їх пишуть і творять.

Детальніше у форматі PDF

Сучасність дає нам безліч прикладів конспіративістських теорій, чи простіше кажучи, так зв. теорій змови. «Наукові» праці і «документальні» фільми пропонують нам альтернативне бачення і пояснення подій у світі, відшуковуючи смисли та задуми, які приховують від простого обивателя «франк-масони», «сіонські мудреці», «євреї-банкіри», «таємні клуби і товариства» і под. Інтелектуали бідкаються, що критичних досліджень теорій змови у рамках філософії, політології та соціології при цьому не так уже й багато, хоча величезна кількість прикладів теорій змов у сучасному культурному просторі зумовлює те, що, без сумніву, вони постають своєрідним соціальним чинником, який впливає на суспільну свідомість і може активно формувати і визначати соціально-політичну та культурну дійсність. Сучасні мислителі висловлюють занепокоєння популярністю конспіративістських теорій. Джордж Ентін, наприклад, стверджує, що теорії змови, як засоби інтерпретації історії та політики, є небезпечним і дестабілізуючим явищем сучасності (1). При цьому він зауважує, що навряд чи можна переоцінити значення конспіративізму в сучасному світі.

Детальніше...

Коли мова йде про християнство, то потрібно зважати на те, що не існує християнства взагалі, а є конкретні християнські течії; так само згадка про християнську комунікаційну систему передбачає, перш за все, досить значне абстрагування від конкретних проявів та різновидів такої комунікації. Вона завжди конкретна – зароджується та функціонує на певній території, в певний відрізок часу, а її носіями та користувачами є представники тих культур та епох, які проживають на цій території у даний час.

Водночас національний та соціокультурний чинник відіграє одну із визначальних ролей у розвитку та функціонуванні християнської комунікації. Саме він задає тон комунікації не тільки у православ’ї (репрезентованому національними церквами), але і в протестантизмі та католицизмі. Розкол християнства на самостійні церкви – вагоме тому підтвердження. Політичні інтриги й економічні інтереси головних виконавців цієї події зрештою опирались на культурні та конфесійні чинники.

Детальніше...

Я люблю писати музику більше, ніж саму музику.
І.Стравінський


Доля генія від музики із світовим іменем Ігор Стравінський, матір якого народилася в містечку Устилуг, що на Волині, ввібрала в себе всі виклики свого часу, його соціальні й культурні кризи. Ще один український талант покинув рідні терени для підкорення світу, який охоче приймав у обійми загублені душі. Однак справжнім викликом для Стравінського була зустріч із французьким модельєром Коко Шанель, роман із якою й досі залишається дивовижною й загадковою історією минулого століття.

Перед доленосною зустріччю ще станеться багато всього. Стравінський ніколи не забуде уроки композиції в Миколи Римського-Корсакова, якого все життя вважатиме не тільки вчителем, а й духовним батьком.

Детальніше...