Рецензії:

В 2011-2012 роках увага світу була прикута до арабських країн, де блискавично і багато в чому непрогнозовано прокотилася хвиля протестів проти авторитарних режимів. Мароккансько-французький філософ і письменник Тахар бен Джеллун намагається зрозуміти причини та особливості цих революцій. Його стиль викладу далекий від сухого політологічного аналізу, оскільки є реакцією на актуальні подію, сповненою переживань і особистісних рефлексій. Він переконує, що «арабська весна» не була неочікуваною. Арабські революції визріли, бо люди стали готовими протистояти авторитарним правителям, не слухаючись наказів якогось релігійного лідера чи керівника партії. На думку автора, народні протести спалахнули для того, щоб запровадити моральну гігієну в суспільствах, які є принижуваними та експлуатованими. В українському перекладі книга була видана в 2012 році. Олесь Доній у передмові, відсилається до досвіду революційних протистоянь в східноєвропейських країнах, згадуючи, наприклад, Помаренчеву революцію в Україні. Очевидно, що зараз ця книга українцями зовсім інакше буде сприйматися: більш гостро, більш актуально, досвіди арабських країн накладаються на наш власний досвід.

Детальніше...

«Сьома  печатка»  – робота  відомого шведського режисера Інгмана Бергмана, власне завдяки  цій роботі він здобуває всесвітню славу. Дана робота представляє вже сформованого митця, якому підсилу розвивати філософську та релігійну тематику, ставити компрометуючі запитання у своїх роботах.

Фільм піднімає теми смерті, сенсу людського існування та релігії. Власне, сама назва фільму відсилає нас до рядків з Біблії: « І коли Він зняв сьому печатку, вчинилося безгоміння на небі,  десь на півгодини.  І бачив я сім Ангелів, котрі стояли перед Богом; і дано їм сім сурм». Дане відсилання до об’явлення Іванна Богослова ще більш підсилює тему сенсу людського існування, проблему вибору життєвого шляху: праведності чи гріховності. Протягом всього фільму головний герой, – лицар Антоніус Блок, розчарований у християнських істинах після хрестових походів, прагне знайти Бога.  Можливо не Бога, а сенс свого життя, виправдання усього того, що відбувалось підчас  так званого «визволення гробу Господнього».

Детальніше...

Робота Мішеля Уельбека «Світ як супермаркет» являє собою ряд есе, котрі автор об’єднує під спільною назвою. Тематика творів є достатньо широкою, проте переважно автор звертає увагу на приреченість сучасної культури, також порушує проблеми сучасного мистецтва, літератури, а зокрема – поезії та прози.

Мішель Уельбек, говорячи про поезію та прозу, зазначає що сама структура поетичної мови має іншу будову, вона є алогічною і пов’язана з інтуїтивним осягненням світу. Поезія залежить від форми, вона  – таємниче бачення світу, проте у неї практично не залишилося читачів. Її мова – мова туги й пригніченості.

Проте література – єдиний вид мистецтва, який не піддається логіці супермаркету так, як всі інші види мистецтва. Завдяки цьому літературний процес живучий.

Детальніше...

«Якщо ми не знаємо, хто маніпулює, то не здатні розуміти, але пошук повинен відбуватися»
Г. Почепцов

Про видання: Почепцов Г. Мерлін, Супермен і Гаррі Поттер: конструювання нематеріального в масовій культурі. ‒ К. : Спадщина, 2013. ‒ 288 с.

Г. Почепцов один із багатьох дослідників, які вкотре наголошують на шалений розвиток медіа та все більшу розгубленість людини у цьому величезному інформаційному полі. Вже у передмові автор розглядає дану книгу як «путівник з нового інтелектуального інструментарію» і це не випадково. «Світ будується інтелектом і інтелектом руйнується», зазначає автор, і без відповідної підготовки ми не зможемо захиститися від впливу, який щоденно і щосекундно на нас здійснюється.

Детальніше...

«Знаєш чому квіти завжди повертаються до сонця? Тому, що квіти також мають очі..»

Сучасна індустрія українського кіно, на жаль, рідко дарує своєму глядачеві хороший кадр, але є перлини, які дають надію на її відродження. Олесь Санін – один з небагатьох українських режисерів, чиї роботи є достойно оцінені не лише на теренах України, але й іноземним критиком. Його фільм «Мамай»(до речі, був висунутий Україною на премію «Оскар») – є прикладом якісної авторської картини і являє собою філософську та містичну оповідь про відомого персонажа народних легенд – козака Мамая.

І ось, цього року, Олесь Санін готує до показу ще одну масштабну роботу під назвою «Поводир, або квіти мають очі», яка зайняла аж 8 років праці. Офіційна прем’єра має відбутися навесні 2014 року, але виняткову можливість першими побачити результат багаторічної творчості отримали студенти Національного університету «Острозька академія», і без сумніву скажу, що фільм нікого не залишив байдужим, кожен з присутніх глибоко емоційно пережив цю історію по-своєму.

Детальніше...